Thursday, August 27, 2009

selepas sahur hari ini

sahur harini aku bangun terkejut..kol 5.20! dan sbb terkejut so kpale aku pon ade renjatan letrik la sket tp takde mase nk layan coz nk makan dulu pape hal. so cuci muke ape yg patut then ngadap makanan...5minit seblom imsak dh setel dh sumer. then bukak tv tgk ape rancangan menarik sementare tunggu subuh.

ngah dok tunggu tuh...tetibe si kecik lina udah bangun. huuu sgt nyenyak k..tido dr kol 9.30mlm sampai kol 6. bangun2 jek dh sengih2..so opah pon memaen ngan dia..aku pon join skali sementara abg aku solat. lepas aku subuh..memain ngan dia n ucu(puden) plak maen ngan dia...dan adek aku amek pelampung kasi dia maen, senang..takde merayau2, sbb dia akan dok maen kuar-masok pelampung tuh jek haha.

pehtu dh melelong2 kuar masok pelampung...aku baringkan dia dlm pelampung sambil minum susu hahaha...gile klaka..sbb tgk ar ape bende toys budak sorang neh. gajah keras ok...yg kaler itam bwh ketiak dia.




BAZAR RAMADHAN

actually mase aku post entry neh aku baru pas balek dr bazar..membeli juadah bersame2 staf n 'anak express' aku haha. namenye maisarah. aku penah cite kt sini mase dia masok wad dulu. sepanjang puasa neh dia lepak kedai aku hari2...bgs la, idak le dia ngaco ibu dia siapkan makanan jualan bazar.


balek dr bazar yanti mandikan dia..siap pakai baju tido dah. huhu...n here sengih2 time!!!



hari ni agak awal g bazar. blm kol 6 dh kuar kedai...sampai kedai balek kol 6.20. biasenye sampai kedai dh dekat nk berbuke dah. arinih malas nk sesak2 ngan org ramai even sebenarnye walau g awal pon still gak ramai cume nye tak la sesak cam 6.30 ke atas tuh.
arini nasi dagang lauk ikan..kuih lopeh..keria..ayam bakar madu. ok laa...idak la merapu2 sgt. air buat sendirik..kopi segera, mintak jek air panas kt kedai sebelah hehe. aku tak bape gemor dh minum air sejuk neh..tak puas. kdg2 tuh ade la jugak..tp memandangkan cuaca yg tak bape nk panas neh..air panas adelah lebih lazatt.



BERUSAHA

eh tau tak omputih kate 'just go with the flow' tapi ade jugak org kate 'jgn mudah putus asa..tabahkan hati'. ape kaitan 2 bende neh??


kaitannye adelah...mcm mane nk go with the flow bile keadaan tuh dh mmg mematahkan jiwa raga dan mcm2 lg lah. aku skang neh boley dikatekan dalam kategori dan emosi keliru dan buntu.


haisshhhhh...


doa jek la cpt kawen (kaitan?????????? huahuaahu debusshhhhh.)


3 comments:

Call me -fa- said...

jom kawen beramai2!!!

nurulfive said...

sudah la kaw beh...ko kan dh kompem, kami2 yg atas pagor neh jek.
eh best gak tuh kawen reramai eh haha.

orang biasa said...

amin....amin....amin...
semuga kengkawan aku semua pun cepat2 kawen,huhuhuuu,sebak,sades...