Sunday, May 10, 2009

cerekarama tanjung medan

tadi ade cerekarama kat umah aku.

ntah ar..nk cite pjg..pjg sgt. pendek cite...cousin aku(paeh) balek umah aku arinih. puden pon dh sampai. dlm erti kata laen...lega sket aku, at least leh gilir berjage mlm kan. cu kuan(pakcik aku) pon ade call aku tadi..dia kate dia ade kat area kg, pape hal call dia..dia dtg ngan kwn2 dia. alhamdulillah..byk tgn dan kaki2 yg menghulur bantuan. ehe. then bibik wat drama ape pon aku tak paham. kami dh jadik cam org bengong dh skang neh.

tadik siang mak aku contact polis and plan lah itu ini. memule aku ingat polis yg suggest..rupe2nye bibik yg plan n mak aku ikot jek?? hahhaha. okeh cntinue. nk jadikan cite...plan si bibik tak bape nk jadik. so polis yg standby pon mcm tensen dah sbb deme dh kumpul org..jugak kumpul org kampung. tapi ye la kan..bende yg SESUATU neh bukan leh kate. nak jadikan cite..polis dtg umah aku. ramai okk!! terkulat2 aku tadik. siap ade polis naek bumbung umah aku nk tgk ade ke idak nyorok. tapi kalo org berILMU neh mane nk tau..leh ilang camtuh jek. ade kesan kopak tuh masok umah. tapi manusia itu..tidak dijumpai.

but..ade mamat neh(lan namenye) dia mcm ade gift la, dia kate mmg org punye keje n dia pusing umah aku n ade lagik footprint! fuhh. dlm erti kate laen..he is still around here. nyorok kat semak2 yg ade kat umah aku neh(nampak nor bersemak2 umah aku haha). now on..aku dok dpn tv,seblah adik aku n seblah lg paeh(atas kerusi pjg) huhu, serius ini perasaan yg sgt berbeza dr smalam! lega sket...tapi risau makin byk.

mcm2 persoalan yg timbul arinih..dan kami pon dah boley berpikir dgn lebih teratur. skang ni plan laen pulak..kali ni semua tido kawasan depan, bilik belakang kunci..mak aku kate kot2 stranger tuh bolos ke bilik(ishh..) so takleh la dia ke depan coz dh kunci. skang paeh tak tido lg..katenye takmo tido. aku neh kunun nk merase tido normal tp dh 3mlm kot aku tido waktu org bangun so mcm susah lak nk tido.

abg ajid(abg sulung) kate nk tanyekan ade org dekat umah dia mcmane..mak aku pon ade nk jumpe sape tah esok. so kire ade banyak la usaha skang neh. bayangkan la tadi dlm kol 12lebey mcm pesta umah aku..beramai2 dok luar tgk umah. chewahh aku mmg kompom enterprem kan. sian kan polis..keje deme mulia tapi kesian kalo kes2 pelik cam kami neh. yelah..dorang nk ade bukti kalo ade usaha pecah masok ke ape. naseb bek polis2 ni baek..mmg ade yg garang, tapi yg baek tuh mmg kasi hp num dia if anything urgent kan.

leganye bile kaum adam makin ramai kat umah aku neh...

4 comments:

Anonymous said...

alar nape time aku ader bapak2 polisi 2 ngak datang...ada yg handsome x?hehehe hurm hp no mmg important 2.ko amik yg handsome pnyer jer tau ;p

kami said...

arrghhhhhhh............

eimah said...

ooi if ko nk berubat aku ble bwk kt sayong...I'Allah pakcik tuh ble tlg die ade gifted dr jauh....

nurulfive said...

mah thanks..
aku pon aku tringat kat ko.
family aku pon ngah usaha ape yg patut. ko doa2kan aku ye.