Tuesday, September 7, 2010

tahukah anda?

kalau minum berdiri, rahim boley jatuh.
; thats why lah org2 tua dulu2 cukup pantang kalau minum berdiri eh. haiyoo. dan dlm Islam pun suruh kita minum sambil duduk
: dan aku kini..tiap kali letak gelas kat bibir, berenti 2saat then baru trik kerusi kehkeh.

aku tak suka Bank Islam Seri Iskandar
; bukan aku tak suka psl ape, tapi aku mmg fobia dgn CDM dia. cash deposit machine dia sgttttt menyeramkannn!! dulu aku trauma dgn mesin telan duit tuh sampai aku tak g bank berbulan2. bayar semua pakai cash. kalau nak bank in, sanggup panjat tangga masuk kat kaunter. biarlah org kata aku nih tradisi ke ape. dan tadi..niat murni aku utk mengembalikan keyakinan terhadap CDM tak berhasil. dgn semangat berkobar2 nak masukkan duit, skali duit kene pulang sbb kedut2(haa ni lagik satuu...duit tuh kerasssssssss ok, cuma kedut yg sgttttttt sikit tapi takleh gak lepassss). asalnye half jek yg lepas..eh tak sampai half pon. then aku try sekali...kene pulang balik, 2kali, kene lagik...kali ke-3 aku dh nekad, berapa yg boley aje lah. then tibe2. transaksi anda dibatalkan!! wooo...dulu bila keluar bende tuh, dgn duit2 aku pun dibatalkan dlm mesin tuh. berdebar siottttt. mujur dapat balik semua. dan usaha aku utk mengembalikan keyakinan aku telah punah ranahhhhhh. mendaki tangga lah jugak aku ke atas.
(mar: aku suke Bank Islam Taiping...sekali masuk jek terus) ;p
: so, aku rasa..mmg aku disarankan utk mendaki tangga curam Bank Islam nih lah. pasnih2 pun aku rasa aku naik tangga jek lah walaupun rm50henget jek eh.

sepanjang jalan dr bota kanan-siputeh, ade 2-3speedtrap(minimum yg aku tau)
; hohoho jalan ini kaya dgn speedtrap. adekah sbb org2 perak tengah nih kaya raya? oh tidak, sbb org2 prk tgh dah tau port2 brader polis pegang camera so mmg awal2 dh angkat pedal minyak sehingga turun ke 80km/j(walaupun sebenarnye limit 90km/j). janganlah rasa malu2 utk bawak slow di jalan ini kerana apelah sgt kalah race dgn kete myvi budak uitm berbanding kene bayar saman rm300.
: nak tau kat mana, pm aku!

pekan parit jammed waktu raya
; dulu waktu skolah, cikgu aku tanya aku dok mana. aku kata lah parit. then dia pun ckp...ooo parit, ghost town. ghost town ko ckpp cikgu??? aku blur ye..sbb walaupun parit tuh mcm tuh, tapi dia sentiasa subur hingga kini. oh cikgu tu ckp cmtu sbb dia kate, pukul 8mlm dh sunyi sepi haha. stendet ah weh...mcm ade jek mapley nak lepak...mcm ade jek tempat snooker...mcm ade pulak kopitiam hehe. insyaAllah coming soon. naikkan martabat parit! hoyeah!
okeh..ko tau, kalau raya..kalau ade hati nak pegi bt gajah or ipoh, jgnlah ikut jalan dekat yakni lalu pekan parit.....sbb jem dia nunnnnn sampai kg raja!!(experienced) ini semua adalah bahasa2 yg org tau jek yg phm kat mana duduk letaknye ini semua. sila lah ikut bota kalau nak ke ipoh..walaupun jauh dan penuh dgn polis2 saman, tapi tidaklah ko akan terlepas bas kalau nak berkejar ke medan gopeng.
eh bukan pekan parit jek...jalan depan umah aku pun dh start ade byk kete, dan mmg gaya2nye itu semua kete2 org yg balik kg setahun 2-3kali nih. kehkeh.
: cikgu, parit mmg ghost town tapi parit ade pekan senayan! ;p

dalam masa lagi 2hari, laman umah penuh dgn kete!
; hoyeah...thn nih akan kira kete lagik bape yg ade kat laman umah! hahaha..itu lah koje aku dgn poden a.k.a adikku bile raye. arinih baru cousin aku dgn suami n anak2 yg balik so tmbh satu kete...esok tak sure berapa kete lagik tambah. hoho. dan jugak membilang juga berapa ahli keluarga yg ada dah thn nih! oh yes..kdg2 org takut dtg raye sbb nampak kete byk, tp yg sebenarnye orgnye takde sbb dh sumbat dlm kete2 lain pegi beraya. sian aku tunggu org. hehe. eh jemput lah dtg!!
: pendek cite..raye lg bape hari, bilik aku mcm tongkang pecah sbb smalam gatal nak kemas(konon)...skaliiiiiii baju2 belum berlipat, baru susun2 jek.


oh lagi satu..raya2 nih, marilah kita bermaaf-maafan.
; buang yg keruh ambik yg jernih. tak guna kalau nak bermusuh mahupun berdendam sesama muslim..susah nanti nak cari kat padang mahsyar. ;D
: Salam Aidilfitri semuanya. Maaf dipinta kepada semua sepanjang masa kenal2 kita nih. insyaAllah kita menjadi insan yg lebih baik menjelang Syawal ini!

nampak umah nih...singgah lah eh. kasi salam dulu pape hal pun.

peace no war!!


see u around 10days from now?? kehkeh

4 comments:

realisticjunky said...

ko jangan, cdm tepeng pun selalu gak buat hal. cdm ipoh lagi teruk. tapi rasanya, cdm sri iskandar la juara =)

nasaoji said...

yer..itu aku tau minum berdiri tu..sejak ader anak ni, tak minum duduk dah..hehehe...

jom raya umah imah, raya ke 4, nahh..leh jumpa2...

dtg raya umah aku, raya pertama, awal pagi hingga akhir malam, terbuka saja..

nurulfive said...

maru : aku dah kata...cdm tepeng mmg best. takpe2...aku amek ini sebagai melatih aku utk memanjat tangga bank islam dgn jayanya
(eh kalau naik turun tangga leh burn bape kalori eh? hahahaa)

odah : hehehe..makne nye aku lah yg lambat sbb baru tau psl perihal minum berdiri tuh eh kehkeh. insyaAllah yg psl raya tuh. yg umah imah tuh aku tatau lagik..mcm dah ada plan tapi blm finalise. raye umah ko tuh..kalau aku leh nyelit diri, insyaAllah. kem salam sufiy comelll!!!!!!

nusk said...

selamat hari raya..maaf zahir batin...