Wednesday, September 29, 2010

lost then found

if u love someone/something, let it go.
if it comes back to u, it is truly meant to be with you.



familiar the quote??

ini quote yg sgt glamor waktu aku skolah dulu. semua org nak..semua org beralah bila ade org ke3 dlm hubungan..semua org rase bangga bila berjaya let go. tapi jgn kata lah sedih mcm apa.
ya..aku pandangan aku beda. aku melihat quote itu hanya dari sudut berhubungan berlainan jantina, zaman dulu panggil kapel.

tapi aku? aku lebih kepada gila mencari sahabat, mencari bestfriend. dpt? alhamdulillah..now i know what bestfriend is. takyah lah mencari..ianya ada kalau hati kita tulus. yg dicari2 dan dipuja2 dan dijaga2 itu, entah mana duduknya sekarang. habis jek sekolah, aku dh ada pandangan berbeza lagi psl quote nih. its about friends, things, mcm2 lagi.

dan sampai satu umur lagik..aku jadi mcm org zaman skolah aku dulu. cari jodoh bak kata wali band. yelah..means hubungan berlainan jantina. kalau ko 'teman tapi mesra' dgn org tuh, then lost and found..there u are!(mase ni dg berangan bakal bahagia) haha. tapi? ya, ada tapi nya. setiap kali yg lost itu menjadi found..aku sedar, berbaloi sebenarnya lost itu. sbb? sbb bila found, aku sedar 'dia/ia' dulu itu tidaklah berbaloi2 yg mcm dlm iklan tuh. ya, tidak sama sekali. sia2 sungguh tenggelam dlm perasaan, bergelumang dgn entah mcm2 'ideloji' itu ini berkaitan mainan jiwa dan perasaan.
org putih kata, nonsense! alhamdulillah.

dan semalam. fahaman aku juga berubah lagi. kali ini lebih berat.
byk rupanya yg tak aku dalami sebelum nih.
mungkin aku tahu..tp aku taknak, menolak utk memahami betul2 ape yg aku penah tahu itu.

now?
masuk bengkel, repair ape yg patut. insyaAllah.


nampak tak, kepala aku sorang pun boley ade sampai 5fahaman?
hanya dari sebaris(ya aku type jadi 2baris) ayat.



:: takleh stop dgr boneca!


;p

No comments: