Friday, September 24, 2010

kawenlah anda bila serunya tiba

hidup bukan setakat membesar-sekolah-belajar-keje-KAWEN

sambung lagi kawen-anak-besarkan anak-dpt cucu


is that all???

ya..aku adalah tipikal manusia yg suke happy ending kalau tgk cerita, atau bace cerita, atau bace novel, dan seangkatan dgnnya. sbb tu aku suke komik kot..sbb komik mmg penuh dgn hidup di atas awan. best kan? dan aku tak suka cerita melayu yg ending dia, heroin mati. mati?? senangnye? atau lagi satu yang palingggg aku menyampah....ending dia MIMPIIIII!!!!!
ape motid buat movie tapi end up nye hanyelah mimpi?? boley buat mimpi...tapi buatlah movie yg kartun2 yg best...hmm menarik.

okeh..sebenarnye aku nak cerita psl lain. bukan psl movie. bukan psl komik.

utk umur aku skang dan keadaan semasa kini..kisah kahwin sgt lah tiptop kelas satu! sampaikan ade yg buatkan tuan badan stress memikirkan hal yg takleh dipikir nih. bukan sbb ape..sbb diri sendiri taklah desperate nak kawen tapi keadaan keliling a.k.a sedara mara a.k.a kawan2 yg tak rapat(sbb yg rapat mesti tau kisah hidup kita, so dia takkan push2) tak kira jauh atau dekat, bau bacang atau bau quinin. hm. then dari ape yg aku perhatikan...dr ape yg aku bace, dan aku dgr, dan aku lihat. hidup bukan lah hanya semata utk kawen. hidup bukanlah hanya hendak mencari suami atau iseri. sbb dah tentu2 perkara yg baik akan sampai juga pada kita bila kita usahakan ye tak? usaha tak semestinya pegi masuk ruangan cari jodoh atau lantik ejen mencari jodoh..usaha meningkatkan lagi kualiti diri supaya nanti yg bakal memimpin itu juga seorang yg berkualiti sebagai ketua keluarga.
ade betul? yes!!

yes..thn nih ada DUA org sepupu aku nak kawen. eh bukan...ade EMPAT!! dua belah mak, dua belah apak. dan dari 4 tuh...2 dari nye adelah muda dari aku. kehkeh. thn depan abg aku kawen..bulan februari insyaAllah. aku penah ckp..kalau katakan aku terrrrkenal dengan sesiapa yg mahu dgn aku dan mahu memimpin aku dan mahu dan mahu...aku nak langsung skali dgn abg aku sbb jimat!! tapi bila melihat angka bulan 2...kehkehekhe mimpi lah weh! dan kalau benar dan benar...dan insyaAllah menjadi...sepupu tersayang aku yakni juga bestpren ever after aku si watie juga mau menamatkan status bujangnya thn depan...wuihhh. mau petak pale aku..sbb nanti takde dah ahli2 meja petak di kala aku pegi ke kl. haiyoh.


ape pun perancangannya...jika perkara itu baik dan lillahita'ala...insyaAllah. dan jgn risau..aku takkan jahat sgt tak kasi korang2 yg rapat dgn aku kawen kalau dh namanya jodoh korang. yg penting, jgn lupe kat aku bile nak pilih baju pengantin!


:: ini lah jadi kalau bace novel JS nih. dan juga hlovate. mule lah mood kawen dtg membuak2.

No comments: