Thursday, January 26, 2012

mann

Tadi baru tahu.

Mann = kesedaran. Kalau subtitle tipu, aku tertipulah jawabnya.

Rasanya ramai kot yang terjiwang malam ni nengok cerita hindustan. Oh serius, kalau Mann memang aku takleh tolak. Dari sekolah, masa blaja, dan sekarang. Tengoklah berapa kali pun, memang bengkak mata! Ngehngeh.

Hm.

Tadi jugak. Aku ada sikit bual-bual dengan cousin aku yang nervous nak jadi menantu dan isteri orang. Entah macam mana, aku tersedar sendiri dari apa yang aku type kat dia. 'Sometimes we are too busy preparing for future until we forgot what we have in presence'. Lebih kurang begitulah gamaknya. Nak test-test cakap orang putih. Mungkin hakikatnya manusia begitu. Mengejar untuk perkara yang kita tak nampak pun bayangnya lagi. Dan dalam kita sibuk mengejar, apa yang ada ini mungkin tercicir, lari bertempiaran, diambil orang, menjadi lusuh, dan mungkin juga hilang terus! Bukanlah maksud aku 'jangan kejar impian', cuma aku cuba nak sampaikan 'present adalah precious', so janganlah diabaikan.

Aku bukan story pasal orang nak kawen saja, its general. Hm. Malas nak pikir contoh. Untuk orang yang nak berpikir, mereka faham.


Dan, aku sedar yang aku sangat mengantuk. Aku rindu CM. Wuhu.


Published with Blogger-droid v2.0.2

No comments: