Wednesday, October 12, 2011

polos dan angkuh

baru baru ini aku mendapat satu pengalaman
pengalaman tentang 2perkara  yang kelihatannya bagai langit dan bumi
polos dan angkuh

aku tahu memang ada segelintir insan yang memang polos
nerd? mungkin.
tapi otak aku sampai sekarang payah betul nak cerna satu benda ni
buat-buat polos. ohh!!!
selalunya aku memang dapat mengelak dengan jenis insan ini.
dan aku selalunya dapat mengecualikan diri aku daripada terjerumus dalam permainan 'polos' golongan ini.
dan yang paling aku........yep, geramm adelah aku tak sedar yang aku dah termasuk dalam itu lubang sehingga aku berbual-bual dengan mak aku dan.....tinggggg!!
macam orang yang baru bangun tido dari mimpi kena kejar dengan komunis.
sambil berfikir..sanggup dia???????
hebat hebat..memang hebat. brilliant!
itu adalah perkataan terbaik yang boleh aku tafsirkan.

bukan senang untuk buat-buat polos.
memerlukan bakat seni yang bukan calang-calang.
memerlukan skill yang bukan boleh dapat dalam sehari dua
memerlukan keberanian yang mungkin sama tingginya dengan Gunung Kinabalu
juga
memerlukan hati yang kejam, keras, kering, keji terhadap mangsa-mangsanya

sedih.

setelah aku fikir-fikirkan
setelah aku belek-belek
setelah puas aku study semua perkara
aku dah dapat satu kata putus

polos itu sebenarnya bukan polos
polos yang dipamerkan itu sebenarnya angkuh
angkuh yang sudah beraja dalam hatinya
angkuh yang sudah memakan semua rasa ihsannya
angkuh yang sudah menghidupkan 'hitler' dalam dirinya

pergilah engkau hidup dengan angkuhmu
pergilah berbangga dengan sombongmu
semoga angkuhmu masih boleh ditutupi dengan kepolosanmu

pergi sana, pergi!!

1 comment:

Anonymous said...

syoh.syoh.main jauh2 :)