Sunday, October 3, 2010

peraduan cerpen yg dh ade ending ;p

.............. dan sempurna lah bilik itu dgn adanya meja tulis itu.

ya..bilik aku dah ada meja! nak sebut meja study, aku nak study ape ye tak.
but yes..aku takleh kalau tak ada meja. biarlah sekadar meja hiasan sekalipun. asalkan ada meja. at least dgn pandangan ada meja dlm bilik..aku ada jiwa utk menyuruh aku bukak buku utk dibaca. tak kiralah buku ape skalipun. (komik pun buku kan? ngee)

dan yg lebih memberi great feeling adalah. ini adelah meja lama. meja kayu yg ada 2laci(tak main laci roda2 ok, ini laci yg pelapik dia kayu jugak..bila tarik keluar-masuk mmg bunyi oldskool). dan permukaan meja ini bercalar balar, bekas2 dh digunakan sejak tok dulu? oh tak sure tok atau onyang. rasanya tok punya meja lagiiiiiii besar. sikit lagi nak sama besar meja makan. dan sure lah aku tak ambik meja tuh utk bilik ni..kalau tak, errr ntah mane lah rupe bilik aku nih.

yes aku suke view dari meja aku nih. sbb mengadap tingkap.
walaupun aku taklah nampak ombak menghempas pantai,
atau pemandangan bukit bukau,
atau klcc,
atau puncak genting,
atau jambatan pulau pinang,
atau terusan anak sungai yg berbatu kecik.
yg ada hanyalah; laman rumah, jalan raya dan tanah seberang jalan yg ada pokok doyan dan pokok getah dan semak samun.
ya, at least aku yg dulu tahu kalau ade sape2 dtg rumah kehkeh.


tapi trust me lah..mmg great bile duduk depan laptop-layan fb-blog-pandang ke luar tingkap.


pergh! ade style? stylo habis!!



:: mar, mau try satu?? hahaha


;p

No comments: