Friday, October 16, 2009

Lina jadi kakak dah.

ini adelah wajah seorang kakak okeh haha. mase ni kat spital ngah tunggu pintu bukak utk waktu melawat huhu...so duduk ar dulu kat kids corner tuh. nk membace mmg tak ah kan. pehtu takde pulak tmpt mainan2 ke ape. so dudukkan atas rak buku main2 ngan mural tuh.

tapi cun lah gmbr nih sbb blakangnye ade color2 kan. hehehe.

malam tadi lina tido ngan aku n ucu dia. sbb?? dia mcm tak sihat mlm tadi. nmpk mcm ok tp waktu dia baru tido seblom naik atas aku ade tepuk2 perut dia..mcm kembong tp aku takde la ckp sbb dia ngah tido.

then bila naik..tak lame pastu nangis. lame gk ar. aku biar je dulu. then siap je aku bentang tilam dpn tv sumer..aku solat isyak, elok jek kasi salam...dgr lg dia nangis. aku naik atas nk tengok. sbbnye risau la kang kot baby plak meragam same kan. tgk dia mcm tak selesa atas katil..dok golek sana sini nangis2. mak aku pon ade dlm bilik abg midi. then aku amek dia bwk keluar kt hall nk amek angin. then pas kat opahnye pulak. then pas kt aku balik.
then dia bukak mate n tgk aku. aku pon buat2 laa sembang ngan dia. dia tunjuk pintu. abg midi kate itu maknenye ajak turun huhu. aku pon bawak laa dia turun. naseb bek tilam dh siap. aku letak dia atas tilam...then senyap, agaknye letih sbb nanges kan. dia mcm dh lelap..aku ngan mak try urut sket perut dia. tak lame tuh nanges lagik...aku angkat, jenjalan depan blakang. opahnye buat susu panas sket.
si lina pon udah letih sgt dah nengess jek kan.
baring..minum susu...lelapp. tapi pusing 180darjah la kan nk dpt posisi dia. sapu minyak sumer. sambil2 tepuk tuh aku urut sesikit perut nye. then..kentut! huhuuu legaaa aku. at least keluar la sikit anginnye. kesian weh budak kecik bila perut masok angin. kita yg tua ni pon meleleh2 air mata kalo perot angin.

alhamdulillah lena...dlm kol 2.30pg kot. pukul 5.30pg jek bangun kejap buat susu ngan salin lampin.

haha cam klaka jek jage dia mlm tadi.

oh ye...dia tido sampai kol 9.30pg ok!!

oh lagik! lina dh biase bile kita sebut adik kat dia...dia pon pegi kat baby. baby kali nih akan sgt berhemah duduk dlm katil baby sbb risau kakaknye akan kacau ye! huhu.

name dh dpt..Ahmad Imran Wafi.

ini dia...tadaaa!!


waktu ni dia takmo letak..nk memerap.
and as usual...cik ooi kan suke snap gmbr bebudak di ribaan.


lina di satu ketika sedang tido haha. aku ngan poden la punye keje neh. dia tido tonggeng...ape lagik, snap lah gmbr. tak ingat laa nih pagi or malam. huhu linaa linaaa....





5 comments:

nusk said...

jeles nye ko dah jadik mak! hahaha.... comel nye lina tonggeng... dah slamat imran kua mcm tak prasan pun kak ipo kamu ngandung!haha

nurulfive said...

haha itu lah. ala..bile pon last ko jumpe kak ika kan. aku nih pon tau dah 4-5bln huhu.

Anonymous said...

tgk ler muka imran wafi tu, dah nampak 'kenakalannyer' hahahaha habis ler ko mesti kurus lepas ni.

nurulfive said...

hahaha aku kah yg kurus?? kwang3.
aminn...moge2 imran berjaye meng'kurus'kan aku nanti kehkeh.

wa said...

comelnye imran wafi! anak abg midi ke?? tahniah ye, sengih je imran tu..