Tuesday, December 13, 2011

mengemaskini yang terkini

lama dah tak berblog thru laptop ini. ehe.
ceritanya banyak tapi bak kata orang, yang terkini itu sensasi kan.

people talk.
betul betul jadi fenomena. tak kiralah baik atau tidak kan. selagi menjadi perbualan dan omongan di sana sini, itu bermakna sesuatu topik tu berjaya menang carta lah.

OMBAK RINDU. kehkeh.
eh, semua blog cerita pasal filem ni kan? haha.

ok yes..aku belum tengok. mula-mula kecewa sebab tak dapat tengok dengan orang-orang yang dah berjanji-janji kononnya. aku pun sibuk masa tu. tapi still, aku dah dapat agak mesti takkan impact mana movie ni sebab Othman Ali yang buat. macam Anak Halal. ya, ceritanya best cuma details bab agama tuh dia agak kurang titikberatkan. itu apa yang aku boleh komen dari Anak Halal. macam aku kata, ceritanya best..cumanya ada CUMA.
sayanglah kan..talentnya besar tapi kurang detail.
lagi satu..aku jadi tak berapa nak excited nengok filem baru ni sebab Maya Karin berlakon. lidah dia tak cukup Melayu..tak kira lah apa cerita pun dia acting. kira macam spoil lah..sebab kadang tuh acting dah chantekkk tapi bila bukak mulutt..aduihhh.
ok dah..taknak cerita panjang. aku bukan buat review pun, saja nak komen-komen pasal fenomena ni. agak menyedihkan bila tengok filem Malaysia yang masih begini. yang mengejar kutipan juta-juta. aku bukan pembikin filem, tapi aku suka tonton filem. ya, filem Malaysia. aku tak segan silu pegi tonton filem Malaysia sebab aku berada di Malaysia. filem luar pun aku layan jugak. cuma masih, kepuasan menonton macam menonton filem Cinta..belum dapat lagi. dan sekarang, aku rasa teringin betul tengok Malaysia ada filem macam Laskar Pelangi.

takpe..takpe..aku tahu yang penggiat filem Malaysia sekarang ni pun tengah fikir-fikir jugak nak buat filem dakwah, mungkin belum dapat skrip yang cukup kuat.


:: take care??

No comments: