Sunday, February 7, 2010

amarah

tajuk lagu siti nurhaliza ngan kris dayanti
~which is-aku tak bape suke sbb it just not real ct. ntah lah...dia mcm menenggelamkan diri bile nyanyi ngan kd. aku serius tak puas siot dgr lagu nih. snn aku tau ct tak lepas habis. ishk. dan juga..beberapa org stuju jugak dgn aku. ape nih ct...tak best lah mcm nih. lagunye ok tapi tuh lah mcm aku ckp..'tak berapa ct'...haha cam ape jek kan bahase. agak keciwa gak bile dgr 1st time kat radio. till now blom beli album nih..sbb tau kali nih tak HANGAT mcm album solo dia. means, org mesti tak rebut2 mcm seblom nih so tiada kerisauan SOLD OUT hehehe.
dan juga...bukanlah aku kate aku tak suka kd, cuma aku tak rasa gandingan itu bagus. gandingan deme tak mcm gandingan jac dan misha~haaa kan...mcm jac n misha, dua2 sama naik...takdenye sorang mcm tahan suara dan sorang terbabas2 nyanyi...camtuh lah baru dikata ngam!!

okeh..enough. ini bukanlah topik sebenar kepada entry di atas.


semalam satu dari diri aku telah keluar menjelma di mata dunia.
ada juga perasaan bersalah, tapi juga ada kebaikan di situ.
dan juga kerisauan.
aku bukanlah panas baran~tapi taklah jugak very the baikkk all the way. ade jugak mood up and down. dan bila sumthing datang...sesuatu yg tak paham bahasa dan mancari pasal, pukul2 dan cubit2~aku cuba tahan, aku taknak 'mencederakan' sesape. tapi tuh lah org kata,api dan api takkan ke mana..habis2 pon meletoppp.
disebabkan si budak kecik tak paham bahasa..masih pukul2 dan cubit dan mendesak bagai, aku pegang tgn dia kuat..aku nk dia tahu yg bukan semua yg dia nak mesti dipenuhi. tapi ape yg aku harap tak menjadik. si budak kecik dgn emaosional suruh aku patahkan tgn dia!!!!!!!
can u imagine??!!!!!!!!!!!
whoihh...gile lahh
budak umo 6thn emo2 cakap mcm tuh depan muke lu!!
oh mase tuh aku cuba sabar lg...tapi bile bende tak nampak reda, hummm.....hummm... hmmmm... hmmm.... ape agaknye aku buat eh....
yess....jin aprit yg selama nih duduk diam di dalam, terus keluar~~
(mujur lah aku dok umah kampung, so takde org keluar umah bergosip2 ape bendenye aku mcm kene rasuk antu hoho)
dan balas demi balas....aku dah malas dan aku teros jd sejuk mcm ais batu.
ais batu which is aku sedang menahan marah tahap dewa.
yess...itu lah sebenarnya yg slalu aku buat...jadi ais batu.
ending~mak si budak bawak si budak keluar rumah dan brainwash kaw2.

conclusion; kanak2 perlu tahu yg bukan apa saja yg dia mintak akan dpt, juga-tak bermakna dia berumo 6thn dia boley ckp ape saje yg dia nak, dan dia kene belajar menerima rejection dan kekalahan~supaya kelak bila dia perlu hadapi dunia, dia takkan sebegitu kecewa bila apa yg dia fikirkan tak dia dapat.
kasih sayang dan tunjuk ajar perlu selari.

ckp dlm hari; adekah aku akan begitu bila sudah ada anak?? oh tidak~jgnlah jd jin lagik.

moral; kita boley sayang, kita boley marah, tapi bila kita syg..kita kena mengajar juga. dan bila kita marah dikala mengajar, kita jugak perlu selitkan itu semua kerana kasih sayang.
mereka perlu tahu apa sahaja yg kita lakukan adalah utk persediaan mereka kelak.


zasssssssssssSSSsssssssss~~~~~~~~~~~~

eh lupa..si budak dan aku~dah ok as usual. dia jd takut bila tgk aku marah ngeeeee. itu lah jd bila syg sgt...susah nak marah, tp bila marah...amek kaw!! hahaha..

2 comments:

nusk said...

haha kenapa aku lalui bnda yg sama eh? lately aku pun sgt bengang ngn anak jagaan kedua nih...sama la baru 6thn tapi laser ye..huhu kdg rasa tak masuk akal kalo aku nak emosi ngn budak 6thn..huhu btul2 menguji bdk2 skg nih kan...nsig la si kakak penujuk hati..matang weh..

btw apa kah mood 'I' tu? sorry agak slow di situ..huhu

nurulfive said...

hahhha gak arr...tp bawak2 bersabar weh. ape yg jadik kat aku tuh mmg sgt di luar jangkaan aku. bapak aku yg ada kat situ pon diammm jek nengok anak dara dia kene rasuk haha.
tp mcm aku kata la...they must learn how to respect people, dan kita mesti masukkan elemen garang di situ. hehe..

eh mood 'I' itu adelah anda sendirik ye..bace lah balik entry ko, kan ker ko ber'I' dalam tuh heheheh.....