Tuesday, November 2, 2010

kekeliruan perasaan

aku penah baca dan jugak dengar tentang satu 'tipikal situasi'.
quote nya lebih kurang bunyi mcm ni;


kalau semua benda yg ade kat keliling kita tak betul, it is not about the surrounding yang tak betul..it could be kita yg something wrong.


lebih kurang mcm tu lah bunyi quote dia.
aku mmg tak lah elok sgt, dan aku sedar itu.
dan aku juga mengalu2kan segala teguran dan tunjuk ajar dr sapa2 pun.

aku jugak mengajar diri aku utk terima ape sahaja bentuk 'kekurangan' yg ada sekeliling aku. tak kira lah dari segi 'kekurangan' budi bahasa, toleransi, etika kerja, etika melayan pelanggan, etika melayan kaum keluarga dan sebagainya.
tapi ade satu benda yg ade pada aku, dan ada pada semua org juga.
yang mana, ada masa2nya aku takleh nak 'ajar' atau kawal lagi.
itu yg aku panggil perasaan.


aku taktau ape yg aku sedang alami skang nih adelah bersabar atau menahan amarah.



:: ya..mmg susah nak confess kat diri sendiri yg diri sendiri byk kene dibetulkan. tapi ape ade hal, habis kuat pun malu a.k.a segan dgn diri sendiri dan tuhan je. dan yg paling best, setan mmg menangissss ahhh.


;p

No comments: