Wednesday, May 8, 2013

hitam

langit hitam
air dari awan tak henti menangis
aku membungkam
mengenangkan hati yang dihiris hiris

semangat hambar
laju saja terbang melayang
hendak dikejar
sudah tak nampak bayang

aku jadi tak tentu
mencari mana pintu
rebah terduduk langsung berteleku

hari ini
hari ini
masa ini
banyak
banyak sungguh ajaran yang datang tak henti
aku belajar juga sedikit
tentang, lebih banyak
tentang perkara tak dijangka yang diingatkan oleh Dia

langit hitam itu rupanya meredupkan mata
tangis awan itu rupanya menyejuk bumi
aku sedikit bergaduh dengan rasa
aku tak mahu mati dengan hati sangsi

hidupnya aku kerana al-Khaaliq
belajarnya aku kerana al-Waliy
kuatnya aku kerana at-Tawwab
rezeki ini kerana ar-Razzaq

rapuh ini moga tidak luruh
ukhwah ini moga hingga Jannah



No comments: