Friday, February 22, 2013

negatif

benar sungguh kan
hidup penuh dengan kejutan
yang selalunya kan menyentap perasaan
menjadilah kita terbang dalam lamunan

melihat hidup yang indah ini tidaklah mudah
kerana apa yang bakal jadi esok akan buat kita gundah
kita mungkin jadi si berani atau si pasrah
salah langkah ayunan boleh buat kita lelah

Morrie kata, boleh saja setiap hari kita bersedih tangis
tapi,
tapi,
tapi selepas itu air mata kita hapus tepis
hidup sepenuhnya seperti biasa
kasih sayang kongsi bersama

aku tak menangis hari ini
tapi aku tak mampu tipu yang aku sedih
sedih yang benar sedih
sedih ini besar
sedih ini benar
sedih ini untuk aku
sedih ini untuk dia
sedih ini untuk mereka
dan lebih buat aku sedih
aku tak mampu melihat jalannya
aku tak mampu pujuk-pujuk hati aku

Nurul, jadi bijaksana.
macam mana?
pandai-pandailah kau rencana.
kalau aku mahu jadi begini sahaja?


No comments: