Saturday, April 2, 2011

sendat

ini serius
aku dah tak mampu nak tahan perasaan
ape pasal ntah aku mmg sgt tidak mampu nak melawan2 dgn hati
tak larat dah nak bercakap2 dgn perasaan
sudah tak lalu nak berfikir dgn cara berlawanan dgn realiti
sbb tuh aku hanya menulis di sini

sbb aku taknak menggunakan lidah melepaskan perasaan
aku tak mahu nanti aku sendiri jadi tak terkawal bila mulut bersuara
dulu mungkin ya.
dulu mungkin boleh aku kongsi2kan dgn makhluk bernyawa yg lain
berkongsi perasaan kata orang
sekarang tak lagi
sekarang aku sgt sedih yang sangat amat mendalam
aku tak tahu aku sedih dgn diri aku atau keadaan
aku tahu, saat ini aku hanya boleh bergantung harap pada Allah
aku tahu Dia tahu semuanya
aku tahu yang ada bersama aku sekarang hanya Dia

kenapa kecewa ini datang lagi?
kenapa rasa ini muncul semula?
kenapa aku perlu lalui ini lagi?
atau aku yang perasan sendiri?

aku tak mahu semua ini keluar dari mulut aku
aku tak mahu aku lepaskan semua ini keluar
lebih baik aku telan
telan sedalamnya
telan sampai ke dasar yang tak mungkin aku mampu muntahkan

No comments: