Monday, July 5, 2010

the pain deep inside

it has been 3weeks.

dah 3minggu rasa nih terus beku.
dan selama itu aku cube berfikir
ape yg sepatutnya aku rasa.

aku cuba lawan rasa nih
tapi sepertinya aku payah utk menang
kalau aku kalah mcmana?

should i be like this?
should i feel like this?
should i keep this feeling?
should i keep fighting with myself?

atau
mungkin mmg ini rasa itu?
mungkin semua org merasa yg sama?
mungkin cuma aku yg membesar2kan hal?
mungkin aku yg menjadi hamba perasaan?

tapi
kenapa aku rasa lesu begini?
kenapa aku rasa tiada di sini?

aku tau, mengadulah pada Yang Satu
Dia sentiasa mendengar
bersedekahlah untuk dia, doa lah yg terbaik untuknya
insyaAllah dia bahagia di sana

yes i did. i did my best.
but still, kenapa aku begini.
this pain is killing me.
ya Allah..aku tau tak betul aku ckp mcm nih
tapi beginilah kata rasa hati ini.

jangan bersedih.
jangan bersedih.
jangan bersedih.

aku mohon yaAllah,
bantu aku
ini bukanlah kehilangan yg biasa2
aku tahu ini dugaan yg Kau dtgkan pada aku
aku tahu ini yg terbaik utk dia
aku tahu kasih syg aku pada dia tak dpt tandingi kasih sygMu pada dia
aku tahu Kau lebih berhak terhadap dia
aku tahu dia hanya pinjaman utk aku di dunia

ya Allah,
give me the strength
pandu aku ke jalan yg terbaik.
teguhkan iman aku dalam perjalanan aku ini
hilangkanlah sendu ini ya Allah.

ya Rahman ya Rahim,
Kau letakkan apak di kalangan para solihin.
bahagiakanlah apak di sana.

1 comment:

Anonymous said...

antara yang hidup dan yang mati, hanya ada satu garis halus yang memisahkannya. dan hanya ada satu perkara yang boleh menghubungkan kita: doa.

jauh mana pun ko pergi, sebanyak mana ko ketawa, sejauh mana ko menikmati hidup, dia akan tetap ada dalam hati ko. kau x mungkin akan lupa. 10 tahun dari sekarang pun, ko akan tetap bercakap tentangnya. rest assured. take ur time, keep on living. yang pergi telah pergi, yang hidup masih memerlukan kita. teruskan berbakti.