Sunday, July 18, 2010

mencuba menulis

bile aku nak menulis, mesti aku padam balik.

sbb aku rasa mcm tak betul

sbb aku rasa aku dah tak reti menulis

habis tu ape yg aku nak tulis utk lepaskan semua yg ade dlm pale otak aku nih? cemane aku nak ringankan sikit input2 yg ade dlm harddisk nih. haihhh...gane gok.

tadi opah sedara aku meninggal..Opah Tipah.
sempat ziarah lepas balik keje, dptlah bace tahlil satu round.
arwah dah sakit lama...terbaringg jek. alhamdulillah, Allah pun taknak seksa arwah lebih lama menahan sakit. kita nih taktau mcmana rasanya sakit dia tuh.
jomlah sedekahkan al-fatihah dan yassin ye.

tadi lepas tahlil, dh ada lah org dtg2 ziarah. tapi ade satu perkara yg ada dlm pale aku..ape sebenarnya tujuan menziarah sebenarnya?? adekah setakat duduk dan berborak? setakat bertanya kabar sesama sendiri? setakat menunjukkan muka yg 'okay..aku hidup bermasyarakat dan aku dtg ziarah'?
dan kenapa pulak org2 lelaki ade duduk satu group dan bersembang jugak?
ntah la eh..tapi sementara tunggu mak aku sudah solat isyak tuh, aku mmg nak sgt balik umah dah sbb aku tgk takde sbb nak menunggu kat situ. atau mungkin itu perasaan aku jek...ntah lah. cuma pada aku..setidaknya, kita ada rasa hormat pada jenazah arwah.


hm byk sebenarnye dlm pale nih tapi ntah ah, stuck inside here!



nanti dh jumpe the right words to write..aku type lagik.

assalamualaikum. peace!!

No comments: