Tuesday, February 3, 2015

menata hati

tidak dapat melelapkan mata pada jam 2pagi menyebabkan aku membaca semula kisah-kisah hidup aku di sini. ehek.

aku nampak yang aku makin kurang bercerita tentang hati aku
tak ada lagi kata-kata penuh emosi aku
tak ternampak lagi puitis kata yang aku lontar

bukan.
aku bukan sengaja
bukan saja-elak-cerita-pasal-hati-jiwa
tapi aku tak sempat
aku tak sempat nak luang masa melayan hati aku
kerana Allah beri aku hati-hati orang lain untuk aku luangkan masa
yang di mana, aku belajar dari hati orang-orang lain

tahun ini aku mulakan dengan hati lapang
juga beberapa susunan perihal hidup dan hati
aku cuma mampu menyusun
yang pencaturnya Dia.

aku memang tak mampu harapkan apa-apa
aku cuma harapkan berita-berita tahun ini akan jadi yang baik-baik saja
untuk aku, dan kita.

No comments: