Friday, May 25, 2012

talk?

Aku pernah baca dan dengar;

'They talk but they didn't communicate'

ENAM butir je perkataan ni tapi makan dalam, ya 'bagi mereka yang mahu berfikir' << berkali-kali Allah sebut dalam Al-Quran.

Aku pernah suarakan kepada seseorang yang aku boleh talk and communicate;

'Kenapa kita tak boleh borak macam ni dengan orang-orang lain eh?' dan persoalan itu tiada jawapannya sebab kami juga tak tahu jawapannya apa.

Aku mungkin menjadi sedikit pendiam lately. Bukan kerana menyombong, bukan juga kerana menjauh diri. Aku cuma penat. Aku mahu otak aku pula yang bekerja, bukan hanya mulut dan hati yang bergerak seiring.

Dan sejak-sejak otak bekerja lebih dari selalu, banyak pula yang mata aku menjadi saksi lantas hati pulak yang menangis.

Tiada apa pun yang akan berakhir. Mulut mungkin kurang mengeluarkan bunyi, tetapi hati sering pula menangis dan otak semakin banyak pula soalnya.

Mungkin ini juga menjadi petanda untuk aku yang mula communicate with people. Mungkin. InsyaAllah.

Satu lagi;

'A true friend is when you meet her, no talks, sit together and you feel better when you leave' lebih kurang macam tu la bunyinya. Silence communication? Maybe.


Published with Blogger-droid v2.0.2

No comments: