Wednesday, August 17, 2011

hatred

perasaan ini benar.
ya Allah..bantulah aku.

aku dah cuba utk tidak membenci
aku sudah cuba utk tidak mencari cela
aku sudah cuba utk menerima celanya
aku sudah berusaha menghindar perasaan ini

ini sudah lebih dari benci
benci saja tidak cukup utk menggambarkan rasa aku
kebencian ini menyakitkan aku jauh di dalam
kebencian ini menjadikan nafas aku tidak teratur
kebencian ini tidak mampu diluahkan dengan jeritan di puncak bukit atau gunung

sifat negatif ini aku tahu tidak elok
bulan Ramadhan ini aku tahu sepatutnya memaafkan
bukan aku tidak memaafkan
bukan aku menyimpan dendam utk dipulang semula
aku hanya sekadar menanggung rasa benci
rasa benci yang benar
rasa benci yg tulen
rasa benci yang sering menitiskan air mata
benci yg boleh juga bercampur sayang

aku penat dengan rasa benci ini
Kau tunjukkan jalan ya Allah
untuk aku, dia, mereka.


:: jgn lupa IKLAN INI!!

No comments: