Sunday, March 20, 2011

cerita tentang kawan

first of all..
imah, tq for the recipe haha. tapi kompem bukan hari ni aku buat..sbb tidak mahu menggalakkan diri asyik memasak dan makann aje haha.

so arinih alang2 pembuka story nih utk imah, akan aku story psl imah.
(sbb byk sgt aku nak story sampai aku jadi blur dah ni)

imah a.k.a anak tokey afiat adelah kawan aku since aku form 1(dec1996).
hehe sgt detail eh sbb letak 1996.
she is married to a very lucky guy, halim. sorang anak, airis putri dan bakal dpt lagi sorang dlm masa terdekat(mungkinkah putra??) hehe. yezzaa imah tgh sarat!!
kalau nak ingat mmg klaka lah kan.
aku dgn imah, seingat aku mmg takde lah KAMCENGG amat waktu skolah. bukanlah stok yg ke hulu hilir sesama 24/7. tapi nak dijadikan cite mase f3, kitorang sekelas n aku dok sebelah dia. here the story begin(or began??).
tapi still lah..tak jugak kamceng sgt. adelah share2 sket story mory..paling koman dia tau lah aku admire kat sape mase tuh. tapi dia nih sgt best..dia sgt senang bergaul dgn orang ramai. sape je tak kenal dia kat skolah.. dan dia brutal jugak, so jgn cari pasal.

yang takleh lupa, aku penah teman imah blind date(opss)!! huhu. sgt fun mase tuh. mase lepas pmr, dan jugak lepas raya kalau tak silap aku. tang tuh mmg both of us takkan lupa sampai bila2..kalau sebut jek psl blind date tuh, dua2 kompem gelak besar. kenangan.

tup tap tup tap...aku dah keje.
imah pun dah serius dgn halim.
dan deme pun rajin dtg umah aku beraya(hehe).
dorang mmg pasangan yg complete each other..sgt bestt.
alhamdulillah..aku dpt jugak make up imah waktu nikah dan kedua belah majlis. dan paling best jugak sbb anniversary kawan aku yg sorang ini adelah same tarikh bday aku! haha. so bile sampai hari, masing2 dok wish masing2.
(ape ke hal aku menaip sambil tersengih2 ntah nih hahahaa)

oh yess..lagi satu yg paling penting.
jgn pandang dia anak tokey jek okeh...imah sgttt pandai masakkkk!!!!!
aku penah pegi main terjah jek umah dia, dia ade masak mee goreng. mak aihhhh..dan2 aku rasa nyesal dah makan siap2 sebelum singgah umah dia hahaha.
dan kalau pegi raya umah dia, aku akan tanya :
'mah...kuih yg mana yg ko beli?' hehe. sbb mmg dia tak beli. semua kuih buat..so kalau ade beli pun, kerepek or muruku dan seangkatan dgnnya.
aku sgt senang kalau pegi kuala atau lalu kuala then nak singgah tumpang solat atau lepak2 sbb umah dia sentiasaaaa terbuka utk kami2 ini(aku terutamanya yg slalu menempek).

apekah tibe2 berstory psl kawan? hehehe.




:: mah..aku taknak blaja buat mee goreng ko. kalau aku nak, aku suh ko masakkan eh hahaha

;pp


semoga Allah permudahkan sahabat aku nih waktu bersalin nanti dan dikurniakan cahaya mata yang bijak juga soleh~

1 comment:

eimah said...

amin ya rabbal a'lamin....aku plak gelak sensorang wakakakakaka....byk lg sebeno kenangan kite time skolah dl pasai duit ilang???novel kene rampas???balut novel wat tajuk buku rujukan???hahahahaha byk la aku kalo igt balik ble guling2 mcm tenggiling hahahahaha.....aku slalu ckp kt laki aku yg aku rindu saat remaja cewah zaman skolah yg xpenah ade mslh yg merumitkan otak ekekekeke....wokeh no hal nk dtg roger jek idok le pandei mane masak tp ble la nk ilang lapo hahahahaha